Żyjemy w dobie gier komputerowych i internetowych. Większość ludzi, zwłaszcza młodych nie wyobraża sobie, życia bez nich . Jednak dzisiaj przekonałam się, że gry planszowe nadal cieszą się zainteresowaniem i młodzież chętnie w nie grywa.
„Muzeobiznes” to tytuł gry planszowej, edukacyjnej do powstania, której zainspirował mnie wylansowany w latach 30.XX wieku „Eurobiznes”. „Muzeobiznes” ma na celu poszerzenie wiedzy o wybranych muzeach europejskich i atrakcjach turystycznych, w sposób ciekawy, nietypowy, zachęcenie do ich odwiedzania, a także rozwijanie umiejętności pracy zespołowej, podstaw przedsiębiorczości i pobudzenie aktywności i kreatywności. Gra adresowana jest zarówno do dzieci, młodzieży jak i dorosłych.
25 października br. , po raz pierwszy zagrali w „Muzeobiznes” uczniowie klasy III Technikum Obsługi Turystycznej w Tomaszowie Mazowieckim, w ramach projektu Muzealna Akademia Rozmaitości – w skrócie MAR (realizowanego w naszej placówce od września br., obejmujący cykl zajęć muzealnych różnych w formie i tematyce) . Gra , w której uczestnicy – Słuchacze MAR, wyposażeni w edukacyjne banknoty, podróżowali pionkami po wybranych, najbardziej znanych muzeach i parkach rozrywki w Europie ,poznając ich specyfikę i zbiory (gra wzbogacona jest prezentacją multimedialną), wzbudzała wiele emocji, uśmiechu, i angażowała uczestników. Każdy z zespołów graczy chciał zakupić jak najwięcej muzeów i parków, pobierać opłaty za bilety wstępu, inwestować w filie i powiększać swoje zyski, przestrzegając jednocześnie reguł gry. Po 60 minutach intensywnej gry zespoły, z nieukrywanym żalem, pod „czujnym okiem” Bankiera podliczyły swoje aktywa. Dwie najbogatsze drużyny otrzymały drobne upominki. Młodzież bardzo dobrze oceniła pomysł i formę zajęć nowych muzealnych.
Zapraszamy do gry…
Dorota Bill – Skorupa
Adiunkt działu oświatowego
Koordynator Muzealnej Akademii Rozmaitości